Velkommen til CrossFit Lageret bloggen

Tjek vores instagram hvor du kan følge med i vores spændene hverdag med træning, højt humor og sjove fortællinger. 

Er du ny til CrossFit? 

Her er vores 3 bedste råd til dig.

hvis du ikke kan lave en armbøjning er der flere forskellige niveauer, hvor du kan lave dem på en kasse eller lave dem på knæene, og eftersom du bliver bedre og bedre skulle du gerne til sidst kunne lave en “rigtig” armbøjning. 

1. Få træningen skaleret til dit niveau.

Er du ny til CrossFit er det en rigtig god ide at fortælle træneren at du er nybegynder, og hvilket niveau du selv forstiller dig du er på. Grunden til at du skal fortælle om dit niveau og at du er nybegynder er for at træneren kan tilpasse træningen så du får mest muligt ud af det. 

Der er ikke nogen krav til hvad man skal kunne for at gå til CrossFit, på hver eneste CrossFit øvelse er der minimum 1 skalering (ofte mange flere) så det passer til dit niveau. 

Eksempelvis hvis du ikke kan lave en armbøjning er der flere forskellige niveauer, hvor du kan lave dem på en kasse eller lave dem på knæene, og eftersom du bliver bedre og bedre skulle du gerne til sidst kunne lave en “rigtig” armbøjning. 

2. Teknik over styrke.

Som ny til CrossFit er det vigtigt at du lytter til træneren når han/hun fortæller dig hvordan øvelserne skal lave korrekt. Det giver dig en stor fordel at lære teknikkerne rigtig fra start, det gør det nemmere at øge vægten på øvelserne, eller at kunne hive dig op stativet senere i din CrossFit rejse. 

Det kan være svært at holde sig tilbage, som ny til CrossFit vil man gerne vil vise sig fra sin allerbedste og stærkeste side. Men efter mange års erfaring med nybegyndere, er vores erfaring at dem som giver sig tid til at lære bevægelserne korrekt, udvikler sig hurtigere på den lange bane. 

En af de vigtigste ting ved god teknik, at man ikke så nemt pådrager sig skader. Ved forkert løfteteknikker er skadesrisikoen større, specielt når der kommer belastning og vægt på øvelserne. Det er derfor en fordel at starte stille og roligt ud, både med træningsmængde, teknik og lettere vægte. 

3. Du skal være vedholdende.

Bliv ved med at møde op til træning, er med på listen af vores bedste råd til den nye CrossFitter. For at mærke hvad CrossFit kan, anbefaler vi at du prøver det mere end 1 gang, også selvom du er øm efter din første træning. 

For at mærke udviklingen på din egen krop, skal der naturligvis vedholdenhed til, og det er her du for alvor vil begynde at kunne lide CrossFit. 

Du vil stille og roligt begynde at mærke forandring af din krop, du vil måske begynde at mærke at du taber dig, at du tager på i muskelmasse, at du bliver gladere i din egen krop, at du får mere energi og overskud i hverdagen, og sidst men ikke mindst at du bliver en del af fællesskabet i din CrossFit box.   

Bliv en del af det fedeste trænings fællesskab

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *